F-Blog

template πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα

Κατασκευή Ιστοσελίδας με χρήση “template”. Όλα όσα πρέπει να ξέρετε!

Πολλά λένε, πολλά ακούγονται, πολλοί ειδικεύονται και πολλοί δεν γνωρίζουν…

Όλα αυτά αποτελούν ένα συνδυασμό που κάνει δύσκολο το έργο του επιχειρηματία στο να επιλέξει ανάμεσα στην λύση της χρήσης ενός έτοιμου template για την ιστοσελίδα της επιχείρησής του ή στην σχεδίαση και κατασκευή ενός “Sur Mesure” (στα μέτρα της επιχείρησης δηλαδή) Website.

Τι είναι το “template”;

Το “template” λοιπόν είναι μία προ-σχεδιασμένη (κατασκευασμένη) ιστοσελίδα – πρότυπο (όχι με την έννοια ISO…!) η οποία είναι συμβατή με Δυναμικές Πλατφόρμες Διαχείρισης Περιεχομένου (CMS Platform).
Με πιο απλά λόγια:
Είναι ένα καλούπι το οποίο (πρέπει να) κατασκευάζεται με σωστές/συγκεκριμένες προδιαγραφές και με αρκετές δυνατότητες έτσι ώστε ο προμηθευτής να μπορεί να το πουλήσει στην αγορά και να καλύψει όσες περισσότερες περιπτώσεις αγοραστών μπορεί. Για παράδειγμα, αυτό το ίδιο καλούπι να μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την προβολή μιας ιστοσελίδας ξενοδοχείου, μιας ιστοσελίδας εστιατορίου, μίας ιστοσελίδας ανθοπωλείου, μίας ιστοσελίδας κομμωτηρίου ή ακόμα και για προσωπικές ιστοσελίδες (πχ. μουσικού, φωτογράφου, blogger κτλ).

Ανακαλύψαμε την Αμερική;

Όχι βέβαια! Από την αρχέγονη εποχή του internet και της κατασκευής ιστοσελίδων, υπάρχουν έτοιμα “template” για να κάνουν την ζωή των προγραμματιστών πιο εύκολη αλλά και το κόστος υλοποίησης μίας ιστοσελίδας για τον επιχειρηματία μικρότερο.

Χρειάζομαι ένα “template” για το ξενοδοχείο μου. Τι πρέπει να γνωρίζω;

Κάθε “template” συνοδεύεται από δυνατότητες και χαρακτηριστικά τα όποια καθορίζονται από αυτόν που το κατασκευάζει. Συνήθως (λόγω μεγάλου ανταγωνισμού) αυτός που κατασκευάζει ένα “template” προσπαθεί να παρέχει στον αγοραστή ευκολία, πληθώρα δυνατοτήτων και ευελιξίας στον τρόπο που θα μπορεί ο προγραμματιστής να το δουλέψει και έπειτα ο επιχειρηματίας να διαχειριστεί και να προβάλει την ιστοσελίδα του στο ιντερνέτ.
Σημειώνουμε, ότι η σωστή επιλογή ενός κατάλληλου “template” είναι πολύ σημαντική για την αποφυγή θεμάτων ασφαλείας, συμβατότητας και αδυναμίας κάλυψης των αναγκών.

Θα είναι δηλαδή ίδια η ιστοσελίδα μου με μία άλλη που χρησιμοποιεί το ίδιο “template”;

Και ναι, και όχι!
Ναι ως προς τον τρόπο λειτουργίας, ευελιξίας, πρωτοτυπίας και εμπειρίας χρήσης των επισκεπτών (χρηστών του ιντερνέτ).
Όχι ως προς τον τρόπο παρουσίασης και φυσικά το προϊόν.
Τι εννοούμε ως προς τον τρόπο παρουσίασης όμως;
Όπως αναφέραμε παραπάνω, το “template” αποτελεί στην ουσία ένα καλούπι. Τα καλούπια έχουν συγκεκριμένη δομή και χαρακτηριστικά. Για να μπορέσουμε να δώσουμε μια ταυτότητα σε αυτό το καλούπι, ο κατασκευαστής μας δίνει την δυνατότητα να αλλάξουμε χρωματισμούς, μεγέθη, σειρά και τρόπο εμφάνισης και φυσικά περιεχόμενο. Αυτά είναι που κάνουν ένα template να διαφοροποιείται κατά την χρήση του.

Ποια είναι τα πλεονεκτήματα χρήσης ενός “template” για την κατασκευή μιας ιστοσελίδας;

  • Το κυριότερο πλεονέκτημα είναι το χαμηλότερο κόστος κατασκευής
  • Μικρότερος χρόνος υλοποίησης του έργου*. Εφόσον υπάρχει η δομή, αυτό που χρειάζεται είναι η οργάνωση της ύλης, η επεξεργασία και η προσθήκη αυτής στο “template”.

*Ο χρόνος υλοποίησης του έργου καθορίζεται κυρίως από τις παρεμβάσεις/αλλαγές που (σίγουρα) θα χρειαστεί να γίνουν έτσι ώστε το “template” να αποκτήσει τον χαρακτήρα που επιθυμούμε και να προβάλλει την επιχείρησή πιο σωστά. Σε μερικές περιπτώσεις ο χρόνος αυτός ισοφαρίζει και τον χρόνο κατασκευής από το μηδέν!

  • Εξίσου (φαινομενικά) επαγγελματικό αποτέλεσμα: Με την σωστή επιλογή και χρήση ενός “template” καταφέρνουμε να δείξουμε μία άρτια και επαγγελματική δουλειά
  • Χρειάζεται ελάχιστος προγραμματισμός! Αρκεί ο αγοραστής να έχει αποκτήσει εμπειρία χρήσης με το αντικείμενο, οπότε μπορεί και ο ιδιώτης να επιλέξει την λύση αυτή, παρακάμπτοντας μια εταιρία που παρέχει σχεδίαση και κατασκευή ιστοσελίδων (είτε με χρήση “template” είτε όχι).

Ποια τα μειονεκτήματα χρήσης ενός “template”;

  • Δεν υπάρχει ευελιξία στην σχεδίαση και στον τρόπο παρουσίασης του προϊόντος. Αυτό είναι ίσως και το κυριότερο, αφού δεν αφήνει στον πελάτη την δυνατότητα να πρωτοτυπήσει, να επιλέξει, να διαφοροποιηθεί και να προσφέρει το καλύτερο στους πελάτες του.
  • Πολύ μειωμένη ταχύτητα πλοήγησης (η λεγόμενη “βαριά ιστοσελίδα”). Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι ένα “template” για να καλύψει μεγάλο εύρος αναγκών, είναι φορτωμένο με πολύ κώδικα (θα λέγαμε με απλά λόγια) πράγμα που το κάνει πολύ πιο αργό από ότι μία ιστοσελίδα που χρησιμοποιεί αυτό που χρειάζεται και μόνο.
  • Θέματα ασφάλειας . Εφόσον έχουμε χρήση ενός ίδιου “template” από πολλούς (σε συνδυασμό με την χρήση κάποιας δυναμικής πλατφόρμας -για παράδειγμα WORDPRESS η οποία είναι και η πιο διαδεδομένη για την εξυπηρέτηση τέτοιων αναγκών), το θέμα της ασφάλειας γίνεται μεγαλύτερο και απαιτεί συνεχείς αναβαθμίσεις και ενημερώσεις λογισμικού. Το ρίσκο αυτό είναι μεγαλύτερο όταν το καλούπι (template) έχει υποστεί μεγάλη επεξεργασία/τροποποίηση για να καλύψει όσο καλύτερα γίνεται τις ανάγκες της επιχείρησης.
  • Μη επαγγελματική προσέγγιση της Online παρουσίασης της επιχείρησης. Αυτό το μειονέκτημα εξάγεται από την σύγκριση και αντιπαραβολή όλων των παραπάνω (πλεονεκτημάτων και μειονεκτημάτων).

 

Μύθοι και Παγίδες:

Επιλέγω “template” για να είναι και mobile friendly η ιστοσελίδα μου! ΜΥΘΟΣ
Τα “template” αλλά και μια custom σχεδίαση καλύπτουν όλες τις σύγχρονες απαιτήσεις του ιντερνέτ (για παράδειγμα responsive τεχνολογία για προβολή της ιστοσελίδας από φορητές συσκευές).
Αλλοίμονο αν κάποιος που σχεδιάζει/κατασκευάζει (από το μηδέν) ιστοσελίδες, δεν λαμβάνει υπόψη του αυτή και άλλες 10άδες προδιαγραφές για την βέλτιστη παρουσία της ιστοσελίδας στο διαδίκτυο. Οπότε αυτό δεν αποτελεί κριτήριο επιλογής και δεν διαφοροποιεί το ένα από το άλλο.

Template: Μόδα λόγο κρίσης και αποτέλεσμα λαθών του παρελθόντος
Λόγο κρίσης, η επιλογή χρήσης “template” για την κατασκευή ιστοσελίδων έχει γίνει μόδα (φτηνότερη λύση). Επίσης παρατηρείται το φαινόμενο αισχροκέρδειας από ορισμένες εταιρίες στο παρελθόν οι οποίες ζητούσαν υπέρογκα ποσά για custom σχεδίαση (η οποία δεν πληρούσε βασικότατες προδιαγραφές) και τώρα, ευρισκόμενες σε αδιέξοδο, προσφέρουν φτηνές λύσης (τύπου template) στους πελάτες τους για να μπορεί η ιστοσελίδα να προβάλλεται σε φορητές συσκευές (mobile friendly) και όχι μόνο!!!!

Ερωτήσεις κρίσεως:

  • Έχουμε δύο αμάξια (ένα ακριβό και ένα φτηνό). Και τα δύο μεταφέρουν επιβάτες, έχουν όλες τις τεχνολογίες που απαιτούν οι σύγχρονες ανάγκες και πληρούν όλες τις προδιαγραφές.
    Εσείς, πoιο θα επιλέγατε και γιατί;
    …το ίδιο και εμείς!

 

  •  ”Εμένα το προϊόν μου πουλάει από μόνο του. Απλά θέλω μια ιστοσελίδα για να μπορεί ο κόσμος να με “βρίσκει” και να διαβάσει κάποιες πληροφορίες επιπλέον.”
    Λέτε το ίδιο να σκέφτεται η COCA-COLA; η MERCEDES; η AEGEAN AIRLINES (που δεν έχει και ανταγωνιστή!!!!);

Σε κάθε περίπτωση και για κάθε επιχείρηση υπάρχει και η λύση που της ταιριάζει καλύτερα.
Εμείς μπορούμε να σας βοηθήσουμε για να κάνετε την καλύτερη επιλογή προσφέροντάς σας την εμπειρία μας, τις γνώσεις μας και τα καλύτερα εργαλεία ανάπτυξης ιστοσελίδων.

 

Συντάκτης: Γιώργος Κουτσογιαννόπουλος

Share